روش بیزی برای بهینهسازی طول گارانتی محصولات
|
مهرناز محمدپور*، سمانه رضوی |
دانشگاه مازندران |
|
چکیده: (3155 مشاهده) |
تولیدکنندگان امروزه بهطور فزایندهای با یک رقابت شدید روبرو هستند و برای این که سودآور باقی بمانند، نیاز به طراحی, توسعه و تولید محصولات قابل اعتماد دارند. یکی از روشهایی که تولیدکنندگان نظر مصرف کنندگان را به محصولات خود جلب میکنند، به کار بردن گارانتی بر روی محصولات خود است. از طرفی مصرفکنندگان نیز مایل به خرید یک محصول با طول گارانتی بالا هستند که اتخاذ چنین سیاستی هزینه زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد میکند. بنا بر این، تعیین طول گارانتی مطلوب و مناسب برای تولیدکنندگان بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله بهکمک روش بیزی و استفاده از یک تابع مطلوبیت مناسب، تعیین طول گارانتی بهینه برای محصولاتی که توزیع طول عمرآنها نمایی است مورد بررسی قرار میگیرد. |
|
واژههای کلیدی: هزینه نارضایتی، سود اقتصادی، توزیع پسین پیشبین، هزینه گارانتی. |
|
متن کامل [PDF 301 kb]
(1223 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1395/9/1 | پذیرش: 1397/1/20 | انتشار: 1397/1/20
|
|
|
|