[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: جلد 22، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1396 ) ::
جلد 22 شماره 2 صفحات 21-26 برگشت به فهرست نسخه ها
روش بیزی برای بهینه‌سازی طول گارانتی محصولات
مهرناز محمدپور ، سمانه رضوی
استادیار دانشگاه مازندران
چکیده:   (206 مشاهده)

تولیدکنندگان امروزه به‌طور فزاینده‌ای با یک رقابت شدید روبرو هستند و برای این که سودآور باقی بمانند، نیاز به طراحی, توسعه و تولید محصولات قابل اعتماد دارند. یکی از روش‌هایی که تولیدکنندگان نظر مصرف کنندگان را به محصولات خود جلب می‌کنند، به کار بردن گارانتی بر روی محصولات خود است. از طرفی مصرف‌کنندگان نیز مایل به خرید یک محصول با طول گارانتی بالا هستند که اتخاذ چنین سیاستی هزینه زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند. بنا بر این، تعیین طول گارانتی مطلوب و مناسب برای تولیدکنندگان بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به‌کمک روش بیزی و استفاده از یک تابع مطلوبیت مناسب، تعیین طول گارانتی بهینه برای محصولاتی که توزیع طول عمرآنها نمایی است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واژه‌های کلیدی: هزینه نارضایتی، سود اقتصادی، توزیع پسین پیش‌بین، هزینه گارانتی.
متن کامل [PDF 301 kb]   (76 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۹/۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bayesian approaches for optimizing warranty length of products. Andishe. 2018; 22 (2) :21-26
URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-462-fa.html

محمدپور مهرناز، رضوی سمانه. روش بیزی برای بهینه‌سازی طول گارانتی محصولات. اندیشه آماری. 1396; 22 (2) :21-26

URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-462-fa.html



جلد 22، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اندیشه آماری Andishe _ye Amari
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731