[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: پاییز و زمستان ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
روش بیزی برای بهینه سازی طول گارانتی محصولات
مهرناز محمدپور ، سمانه رضوی
استادیار د مازندران
چکیده:   (81 مشاهده)

تولیدکنندگان امروزه به طور فزاینده ای با یک رقابت شدید روبرو هستند و برای اینکه سودآور باقی بمانند، نیاز به طراحی، توسعه و تولید محصولات قابل اعتماد دارند. یکی از روش هایی که تولیدکنندگان نظر مصرف کنندگان را به محصولات خود جلب می کنند به کار بردن گارانتی برروی محصولات خود می باشد. از طرفی مصرف کنندگان نیز مایل به خرید یک محصول با طول گارانتی بالا می باشند که اتخاذ چنین سیاستی هزینه زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد می کند. بنابراین تعیین طول گارانتی مطلوب و مناسب برای تولیدکنندگان بسیار حائز اهمیت می باشد. در این مقاله به کمک روش بیزی و استفاده از یک تابع مطلوبیت مناسب، تعیین طول گارانتی بهینه برای محصولاتی که توزیع طول عمرآنها نمایی است مورد بررسی قرار می گیرد.

واژه‌های کلیدی: هزینه نارضایتی، سود اقتصادی، توزیع پسین پیش بینی کننده، هزینه گارانتی
متن کامل [PDF 635 kb]   (34 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۹/۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bayesian approaches for optimizing warranty length of products. Andishe. 2018; 22 (2)
URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-462-fa.html

محمدپور مهرناز، رضوی سمانه. روش بیزی برای بهینه سازی طول گارانتی محصولات . اندیشه آماری. 1396; 22 (2)

URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-462-fa.html



برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اندیشه آماری Andishe _ye Amari
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3660