[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
لینک به اندیشه آماری
به منظور درج لینک از آدرس تصویر
زیر استفاده فرمایید :
AWT IMAGE
 
..
:: جلد 25، شماره 1 - ( 11-1399 ) ::
جلد 25 شماره 1 صفحات 100-91 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسش‌نامه ادراک دانشجویان از سنجش و ارزیابی فعالیت‌ها
محسن حاجیتبار فیروزجایی ، مریم طالبی*
بابل-دانشگاه راه دانش بابل
چکیده:   (1641 مشاهده)
ارزیابی کلاس جزئی اصلی از فرایند آموزش و یادگیری می‏باشد. هدف پژوهش حاضر، بررسی روایی عاملی و پایایی " پرسش‏نامه  ادراک دانشجویان از سنجش و ارزیابی  فعالیت‏ها" یوجی  می‏باشد. در این راستا پرسش‏نامه ادراک دانشجویان از سنجش و ارزیابی فعالیت‏ها روی 400 دانشجو که با روش نمونه‏گیری خوشه‏ای از بین دانشجویان دانشگاه مازندران انتخاب شده بودند، اجرا شد. برای بررسی پایایی پرسش‏نامه  از ضریب آلفای کرانباخ و برای تعیین روایی عاملی از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که این پرسش‏نامه  از همسانی درونی قابل قبولی برخوردار است و ضریب آلفای کرانباخ در خرده‏آزمون‏های آن بین 71/0 تا 78/0 بوده است. همچنین نتایج تحلیل عاملی تأییدی مؤید آن است که ساختار پرسش‏نامه برازش قابل قبولی با داده‏ها دارد و کلیه شاخص‏های نیکویی برازش، مدل را تأیید می‏کنند. بنابراین، پرسش‏نامه می‏تواند ابزار مناسبی برای ارزیابی ‏ ادراک دانشجویان از سنجش و ارزیابی فعالیت‏ها و تکالیف باشد.
واژه‌های کلیدی: ویژگی‌های روانسنجی، ادراک دانشجویان از ارزیابی فعالیت‌ها، روایی عاملی، پایایی
متن کامل [PDF 285 kb]   (828 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/4/23 | پذیرش: 1399/11/1 | انتشار: 1399/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hajitabar firuzjayee M, talebi M. Psychometric Properties of Students’ Perception Questionnaire From Assessment and Evaluation Task. Andishe 2021; 25 (1) :91-100
URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-812-fa.html

حاجیتبار فیروزجایی محسن، طالبی مریم. بررسی ویژگی‌های روانسنجی پرسش‌نامه ادراک دانشجویان از سنجش و ارزیابی فعالیت‌ها. اندیشه آماری. 1399; 25 (1) :91-100

URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-812-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 25، شماره 1 - ( 11-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اندیشه آماری Andishe _ye Amari
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645