[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
لینک به اندیشه آماری
به منظور درج لینک از آدرس تصویر
زیر استفاده فرمایید :
AWT IMAGE
 
..
:: جلد 27، شماره 2 - ( 12-1401 ) ::
جلد 27 شماره 2 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی تفکر آماری دانشجومعلمان کارشناسی رشته آموزش ریاضی در مبحث سواد نموداری بر اساس چارچوب وایلد و فنکوچ
نفیسه آزادی ، ابراهیم ریحانی* ، آناهیتا کمیجانی ، احسان بهرامی‌سامانی
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
چکیده:   (1759 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی تفکر آماری دانشجومعلمان کارشناسی رشته آموزش ریاضی در مبحث سواد نموداری بر اساس چارچوب وایلد و فنکوچ است. بدین منظور پرسشنامه‌ای شامل 9 سؤال سواد نموداری (نمودار جعبه‌ای) طراحی گردید. سؤالات براساس مؤلفه‌های چارچوب وایلد و فنکوچ، طبقه‌بندی شدند. پرسشنامه توسط 50 دانشجومعلم رشته آموزش ریاضی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیرشهیدرجایی (دختر و پسر) تکمیل‌گردید. پاسخ‌ها براساس چارچوب واتسون که جرح و تعدیل یافته‌ای از مدل سولو است، سطح‌بندی شدند. معناداری تفاوت‏های جنسیتی دانشجومعلمان از نظر آماری تایید نشد. یافته‌ها نشان‌داد که بیشتر پاسخ‌های دانشجومعلمان در تمامی مؤلفه‌های آماری در سطح رابطه‌ای قرار دارد اما نتایج عملکرد متوسط دانشجومعلمان در مؤلفه‌های تفکر آماری را در مبحث سواد نموداری نشان‌داد.
 
واژه‌های کلیدی: دانشجومعلمان، معلمان، تفکر آماری، سواد نموداری، چارچوب واتسون.
متن کامل [PDF 345 kb]   (1072 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/11 | پذیرش: 1401/12/22 | انتشار: 1402/2/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azadi N, Reyhani E, Komeyjani A, Bahrami Samani E. Evaluation of the statistical thinking of mathematics education undergraduate students in the topic of graph literacy based on the concepts of Wilde and Pfannkuch. Andishe 2023; 27 (2) :1-13
URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-906-fa.html

آزادی نفیسه، ریحانی ابراهیم، کمیجانی آناهیتا، بهرامی‌سامانی احسان. ارزیابی تفکر آماری دانشجومعلمان کارشناسی رشته آموزش ریاضی در مبحث سواد نموداری بر اساس چارچوب وایلد و فنکوچ. اندیشه آماری. 1401; 27 (2) :1-13

URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-906-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 27، شماره 2 - ( 12-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اندیشه آماری Andishe _ye Amari
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4679