[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
لینک به اندیشه آماری
به منظور درج لینک از آدرس تصویر
زیر استفاده فرمایید :
AWT IMAGE
 
..
:: جلد 24، شماره 1 - ( بهار و تابستان 1398 ) ::
جلد 24 شماره 1 صفحات 80-57 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی درک و فهم دانش‌آموزان پایه هشتم از احتمال
علی کهکی* ، ابراهیم ریحانی ، احسان بهرامی سامانی
دبیر آموزش و پرورش شهرستان بهارستان
چکیده:   (3876 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر که به روش توصیفی از نوع زمینه‌یابی صورت گرفته‌‌است، بررسی درک و فهم و بدفهمی دانش‌آموزان پایه هشتم در مورد مفهوم احتمال است. جامعه‌ آماری پژوهش صورت گرفته، شامل دانش‌آموزان دختر و پسر پایه‌ هشتم استان تهران است. نمونه‌ای تصادفی به اندازهٔ ‎1330‎ نفر دانش‌آموز، که در مدارس عادی، نمونه دولتی، شاهد و تیزهوشان تحصیل می‌کنند؛ به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی شده‌اند و ‎15‎ سؤال احتمال که روایی آن توسط تعدادی از اساتید ریاضی و آموزش ریاضی و دبیران با تجربه ریاضی بررسی‌شده بود به پرسش گذاشته شد. بعد از انجام تحلیل‌های آمار توصیفی، بدفهمی‌های دانش آموزان در هفت گروه به شرح زیر شناسایی ‌شدند: عدم درک اعداد گویا و ارتباط آن با کسرها، عدم توانایی شمارش تمام حالت‌های ممکن، قضاوت‌های ذهنی، مشکلات زبان، استفاده از روش‌های خود ساخته در محاسبه احتمال، تعمیم غیر مناسب و عدم درک برخی از مفاهیم پیش‌نیاز.
واژه‌های کلیدی: بدفهمی، احتمال، دانش‌آموزان پایه هشتم، آموزش ریاضی.
متن کامل [PDF 390 kb]   (12155 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1397/7/8 | پذیرش: 1398/6/30 | انتشار: 1398/7/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bahami A, reyhani E, bahami E. Assessment of Understanding and Understanding of Eighth Grade Students of Probability. Andishe 2019; 24 (1) :57-80
URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-536-fa.html

کهکی علی، ریحانی ابراهیم، بهرامی سامانی احسان. بررسی درک و فهم دانش‌آموزان پایه هشتم از احتمال. اندیشه آماری. 1398; 24 (1) :57-80

URL: http://andisheyeamari.irstat.ir/article-1-536-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 24، شماره 1 - ( بهار و تابستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله اندیشه آماری Andishe _ye Amari
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645